رمزگشایی از ۲۹ فقره سرقت کابل های برق در طرقبه شاندیز  ساخت دستگاه‌های تولید کمپوست برای استفاده خانگی انفجار مرگبار یک منزل مسکونی در قوچان + تصاویر (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعتراف تکان دهنده سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال ۵۹ داروی جدید تحت پوشش بیمه قرار گرفت شتابزدگی و عجله؛ علت ۸۴ درصد از حوادث برقی خراسان رضوی زمان برگزاری مجدد نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ برای داوطلبان سیل‌زده خراسان جنوبی اعلام شد معمای پرونده خونین برادرکشی در مشهد (۱۱ اردیبهشت) معافیت مشمولان ۳۵ساله و دارای ۲فرزند از قانون بودجه حذف شد+سند سارق انباری خانه‌ها دستگیر شد جویدن ناخن با کدام اختلالات سلامت روان ارتباط دارد؟ حمله با شمشیر در لندن یک کشته و چند زخمی بر جای گذاشت نجات ۳ نفر از درون حریق منزل مسکونی توسط آتش نشانان مشهدی (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) راه اندازی «تاکسی هوایی» بین گناباد-مشهد درگیری ۲ همکلاسی در شوش رنگ خون گرفت (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) دستگیری ۵ شرور و مخل نظم و امنیت در مشهد
سرخط خبرها

پژوهشگران پادتن کرونا را کشف کردند

  • کد خبر: ۲۵۹۹۶
  • ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۵
پژوهشگران پادتن کرونا را کشف کردند
کشف پادتن 47D11 توسط پژوهشگران هلندی سبب جلوگیری از عفونی شدن سلول‌های کشت شده توسط کروناویروس سندرم حاد تنفسی ۲ می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، محققان دانشگاه اوترخت، "مرکز پزشکی اراسموس"(Erasmus Medical Center) و شرکت زیست فناوری "هاربر بایومد"(Harbour BioMed) از کشف یک آنتی بادی بنام 47D11 خبر دادند که باعث جلوگیری از عفونت سلول‌های کشت شده، توسط کروناویروس سندرم حاد تنفسی ۲ می‌شود.

کروناویروس سندرم حاد تنفسی ۲(SARS-CoV-۲) یک آر.ان‌.ای ویروس تک رشته‌ای سو مثبت و عامل بیماری کروناویروس ۲۰۱۹ یا کووید-۱۹ (۱۹-COVID) است. این یافته‌ها گامی مثبت در جهت تولید یک آنتی بادی کاملاً انسانی برای درمان یا جلوگیری از بیماری تنفسی کووید-۱۹ است.

"برند جان بوش"(Berend-Jan Bosch) استادیار و رهبر این مطالعه از دانشگاه اوترخت گفت: این مطالعه براساس تحقیق‌های تیم ما در گذشته بر روی آنتی بادی‌هایی که کروناویروس مرتبط با نشانگان حاد تنفسی(Severe acute respiratory syndrome-related coronavirus) یا به‌ اختصار (SARSr-CoV) که در سال ۲۰۰۲/۲۰۰۳ شیوع پیدا کرد را مورد هدف قرار می‌داد، انجام شده است.

با استفاده از این مجموعه از آنتی‌بادی‌های کروناویروس مرتبط با نشانگان حاد تنفسی ، ما آنتی بادی را شناسایی کردیم که عفونت کروناویروس سندرم حاد تنفسی ۲ را در سلول‌های کشت شده خنثی می‌کند. چنین آنتی بادی خنثی کننده قابلیت نابودی ویروس یا محافظت از یک فرد آلوده نشده در معرض ویروس را دارد.

عملکرد این آنتی بادی به این صورت است که به ناحیه‌ای متصل می‌شود که از عفونت سلول‌های کشت شده هم در کروناویروس مرتبط با نشانگان حاد تنفسی و هم در کروناویروس سندرم حاد تنفسی ۲ محافظت می‌کند که این موضوع توانایی این آنتی بادی در خنثی کردن هر دو ویروس را نشان می‌دهد. این ویژگی خنثی کننده متقابل آنتی بادی هیجان انگیز است و نشان می‌دهد که این آنتی بادی ممکن است بتواند در کاهش عفونت ناشی از بیماری کووید-۱۹ موثر باشد.

دکتر "فرانک گروسولد"(Frank Grosveld) یکی ازپژوهشگران این مطالعه از مرکز پزشکی اراسموس گفت: این کشف یک پایه قوی برای انجام تحقیقات آینده است و می‌تواند شروعی خوب برای توسعه درمانی برای بیماری کووید-۱۹ باشد.

دکتر "جینگسونگ وانگ"(Jingsong Wang) بنیانگذار، رئیس و مدیر اجرایی هاربر بایومد، گفت: تحقیق ما مطالعه‌ای مقدماتی بوده و برای ارزیابی اینکه آیا این آنتی بادی می‌تواند از شدت بیماری در انسان بکاهد و از آنها محافظت کند یا خیر تحقیقات بیشتری لازم است.
ما امیدواریم با کمک سایر پژوهشگران این آنتی بادی را پیشرفته‌تر سازیم زیرا ما معتقدیم فناوری ما می‌تواند کمک بزرگی به سلامت عمومی کند./ ایسنا

 

پادتنی که مانع از ورود کرونا به سلول‌ها می‌شود

دانشمندان موفق به تولید نوعی پادتن تک تیره (آنتی بادی مونوکلونال) شده‌اند که در بررسی‌های اولیه در آزمایشگاه مانع از ورود ویروس جدید کرونا به داخل سلول‌ها شده است.

از تولید این پادتن به عنوان گامی اولیه اما امیدوارکننده در راستای کشف درمان برای بیماری همه گیر «کووید ۱۹» یاد شده است. نتیجه تحقیق دانشمندان در مورد تولید این پادتن روز دوشنبه در مجله علمی نیچر (Nature) منتشر شد.

به گفته پژوهشگران این پادتن تک تیره ممکن است در آینده به تنهایی یا با ترکیب دارویی در جلوگیری از ابتلا به بیماری «کووید ۱۹» و یا درمان آن موثر باشد. با این حال محققان دانشگاه اوترخت در هلند که این پادتن تک تیره را تولید کرده اند، می‌گویند که تحقیقات بیشتری برای تائید یافته آنها باید انجام شود.

---

پادتن تک تیره «۴۷ دی ۱۱» (47D11) به پروتئینی که بر روی سطح نوع جدید ویروس کرونا قرار دارد حمله می کند. این پروتئین که به ویروس جدید کرونا حالت تاجی شکل می دهد به ویروس امکان می دهد تا وارد سلول بدن انسان شود. در آزمایش هایی که دانشمندان دانشگاه اوترخت با استفاده از پادتن تک تیره «۴۷ دی ۱۱» انجام دادند نه تنها پروتئین موجود بر روی سطح ویروس جدید کرونا خنثی شد بلکه پروتئین ویروس سارس نیز از بین رفت.

تخمین فرماندار نیویورک: بدن ۱۴ درصد ساکنان پادتن کرونا تولید کرده است
به این ترتیب پادتن تک تیره «۴۷ دی ۱۱» ممکن است در آینده برای مقابله با دیگر انواع ویروس کرونا نیز موثر باشد.

پادتن های تک تیره (Monoclonal antibodies) پروتئین هایی هستند که در آزمایشگاه تولید می شوند. این پادتن ها مشابه پادتن هایی هستند که بدن انسان برای مقابله با باکتری و ویروس تولید می کند./ یورونیوز
 

---
منبع: ایران آنلاین 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->